Thursday 7 June 2012

Sentappp~

Bicara terbaik adalah berdiam... susah rupanya nak menahan dari berkata2 yg sia2.. 
Apabila melihat orang lain yang mudah mengetap bibirnya menahan amarah kata, menonjolkan reaksi muka yang selamba langsung tiada riak bengis.. mampu ukir senyuman dan kelihatan tenang sekali..  cemburu sekali dengan wajah2 itu..  Zaman bila la aku dpt jadi begitu??  ^-^  

Setan : Ko ni memang tak konsisten.. baru semalam berkobar nak berubah.. cehh tak ada harapan la ko ni

Minah : Sobb.. sobb.. aku tahu aku salah.. aku berdosa.. Aku nak berubah.. tapi aku tak berani janji aku mampu istiqamah..

Setan : Haa.. tu la.. ko pun tak konfiden dengan diri ko.. dah la.. tayah la ko nak berangan nak berubah.. baik ko maintain je cam sekarang.. tak ada la ko dihantui bersalah.. kang bila ko dah mula berubah.. ko mampu ke nak istiqamah sangat tu?

Minah : Aku tahu aku dah wat salah.. orang lain baik je ..tak ada pun terfikir nak buat jahat macam aku.. Allah hukum aku ke? ye ye je aku solat 5 waktu..pakai tudung bagai.. tapi tetap jugak buat benda2 lain.. aku mmg tak guna..

Setan : Betul3x.. Allah marah dekat ko tu.. dah2 jangan paksa diri ko sangat.. kalau ko paksa berubah baik pun nanti tak konsisten..  Allah pun tak suka..

Minah : uiks.. cam pelik je..?! Astaghfirullahalazim.... "AKU ADALAH APA YANG HAMBAKU SANGKAKAN".. hadith qudsi.

dengan segera Minah menerjah bisikan setan.. A'uzubillah!! HOI SETANN.. Pepandai je ko ni!! Saidina Umar yang sangat bengis tu pun dijamin masuk syurga! Jahiliyah yang lama apabila disyukuri akan digantikan dengan ketenangan bila usaha dgn sungguh2 mencari cinta dan redha Allah.. Allah lagi faham aku dari engko la setan., tayah ko nak judge2 aku!!. blah la wehhh~

"rabbana afrigh alaina sabran.. wataffana minal muslimin.."

DON'T DESPAIR AND NEVER LOSE HOPE! Kemaafan Allah.. kasih sayang Allah tidak bertepi.. Oh Allah , i love you!! 

No comments:

Post a Comment