Wednesday 26 September 2012

sendiri...

Hidup bersendirian memang membosankan..

Tapi.. selalunya bersendirian itu moment yg sangat best.. ilham datang mencurah2.. uzlah hanya dengan kekasih hakiki..

Cuma, kadang kadang.. bersendirian itu seperti tiada siapa yang peduli.. walhal sebenarnya malaikat sentiasa di sisi..  semua nak nampak logik ikut akal.. selagi tak nampak tak wujud.. ahh.. semua tu setan akal..

siapa sebenarnya pejuang agama ? 

golongan yang berapi2.. golongan yang segelintir.. golongan yang ditindas..golongan yang gah.. golongan yang mana sebenarnya??

Ya Allah.. jika dapat disuluh cahaya keimanan dalam hati.. agar dapat tembus penglihatan ku ini untuk hanya mengesakan mu Ya Allah..

tukar lah strategi untuk bersabar. tukar lah strategi untuk mengikuti suruhan Allah.. tukarlah strategi untuk meninggalkan larangan Allah.. keep on doing it..

kerana kelelahan ini .. aku perlukan ... sebagai bukti di masyar kelak.. jatuh..tergolek.. terlentang.. keep on doing it.. istiqamah.. 

terus memujuk diri untuk sabar atas kesbaran, memikirkan sekiranya hari yang dinanti, saat pertemuanku denganmu yaAllah..  biarlah segala organ2 yang menjawab penuh bangga perilaku ku.. taubat ku.. kesalku.. jatuh dan bangun semula ku..  ceritakan semuanya.. walaupun iya.. perjuanganku sentiasa remeh dipandang manusia.. " buat je lah..  lawan je lah.. heh itu pun jadi hal ka?" 

peduliku hanya satu... Redhakah engkau akan diriku Ya Rabb... 

No comments:

Post a Comment