Monday 31 December 2012

heppy campur takut takut

Bismillah.

Mmg sy happy dgn  pertunangan akak saya. wuuuuuu~ tearsdrop..

it is true... everything or person we loved..  must be because of Allah.. barulah rasa nak reunion di sorgaaa~

Kakak2 saya.. .. Cinta mereka mahal..  Tidak semurah itu untuk mereka lafaz mereka sudah menaruh hati .. malu mereka seiring Imannya..  Cemburu saya pada mereka.. Cinta suci tergambar dengan aura barakah dan redha Illahi.

Cinta tu kan kata kerja.. ya ya, semua pun tahu. Tapi mencintai itu bukan dengan lafaz janji.. Malah apa yang saya pelajari.. Hatta dah bertunang pun, perjanjian itu tidak pernah diakhiri tanpa lafaz InshaAllah.. murni sungguh, kan?  

Cinta itu kata kerja.. Ada yang menggunakan mulut menabur janji dan rasa . Ada yang menggunakan amal tindakan membuktikannya.  Kedua-duanya juga kata kerja..

Tapiiiii ...  Kedua-dua juga tidak bermakna jika bukan dilakukan dengan deria kesedaran ini adalah tanggungjawab lillahita'aala. 

Maka dengan itu, saya mendoakan mawaddah dan rahmah menghiasi percintaan kekanda saya.. InshaAllah, seindah adab mereka terpelihara, semurni kasih dijalin dengan penuh malu, semurni niat tulus kerana Nya.

..... Semoga akh inche tunang akak menjadi Imam hidupnya.. InshaAllah....

Seperti biasa. .rasa takut untuk exam. selang seli dengan rasa hepi..

Oh exam.

Allah.. Lorongkan hambamu ini ... menjadi solehah yang menuntut ilmu manfaat demi Ummah.. demi Jannah yg diidamkan..

Ameen. 


No comments:

Post a Comment