Thursday 10 January 2013

saat demi saat.

Dengan nama Allah maha Pengasih dan Penyayang.

Dengan hanya melafaz itu..  cukup mengubat hati ini..

Ku fikirkan sudah dewasa diri ini melawan penyakit dihidapi.

Rupanya,tika dirasakan kuat inilah teruji..tragedi perit berulang kembali.

Sungguh kali ini...

 Hanya aku dan Dia. pertarungan ini tidak lagi ku libatkan dengan sesiapa bernama manusia.

Mungkin sudah lelah .. sudah telat dengan gaya hidup suka bercerita..

Sudah benci pada sikap meminta tanpa ditanya.

Hanya saja mereka yang bernama manusia .. mengetahui pertarungan ini, mungkin saja mereka simpati.. mungkin saja mereka mengeji..  mungkin saja mereka menjauhkan diri..

Ahh. aku sudah bosan dengan perangai hina dan lupa yang namanya manusia.

Aku.. dengan perjuanganku..

yang tak mungkin difaham erti..  Disebalik tiap senyumanku ini, memang penuh sandiwara yang aku gagahi.

Terselit seribu duka dalam hati yang tak boleh dikongsi dengan apa apa pun..

Namun .. ironiknya, duka itu amat ..teramat aku syukuri....

Duka ini membawa aku kepada Rabb.. " nikmat apa yang kamu dustakan?"

Benar...

Tiada manusia yang suci dari perbuatan jahat, keji, dosa hatta kecil mahupun besar.

Aku rindu bumi yang mengajar aku Islam..

Aku rindu sesat di tengah bumi asing..

Kala ini, Allah memberi aku peluang lagi.

Untuk berjuang.

Terima Kasih Allah.  Jangan tinggalkan hamba dalam jagaanmu, ya Allah.



No comments:

Post a Comment